Magyarország 3000 milliárd forintot kíván útépítésre fordítani 2027-ig

 

Magyarország a tervek szerint 2900 kilométernyi út építésébe kezd, mely beruházás költségei 3000 milliárd forintra tehetők 2027-ig, a következő két európai uniós költségvetési időszak alatt –nyilatkozott dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.

Ebből 500 kilométer autópálya lesz, 1000 kilométer pedig gyorsforgalmi út. Évi 160 milliárd forintot fordítanak az utak építésére az első hétéves költségvetési időszakban 2020-ig, ezután évi 21 milliárd lesz ráfordítható –tette hozzá Völner.

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Vállalat (NIF) kommunikációs osztályának vezetője, Daniel Loopert elmondta, az M0-ás körgyűrű a déli részén lesz kétszer háromsávos részre bővítve. Az M1 és az M6-os autópálya közötti körgyűrűszakasz építése fejeződik be novemberig, valamint az M5-ös és az 51-es gyorsforgalmi összekötő szakasz építése fejeződik be jövő év közepéig. Az M6-os és az 51-es gyorsforgalmi út összekötése két év múlva fejeződik be előreláthatóan.

Bridgestone

2008. április 8.-án a Bridgestone hivatalosan is megnyitotta új, teljesen automatizált üzemét Tatabányán. A 190.000.000 euró értékű komplexum az első teljesen automatizált gumiabroncs gyártási folyamatot használó Bridgestone üzem Európában. A nagy teljesítményű és nagy felniméretű radiálabroncsok gyártása a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek számára 2009-ben a tervek szerint eléri a 8000 egység/nap legyártott mennyiséget.

Az új ütem Tatabányán a forradalmian új BIRD (Bridgestone Innovative and Rational Development) technológiáját használja. Ez a második olyan gyár, mely Japánon kívül fel lett szerelve, az első nem japán BIRD üzemet 2007 novemberében nyitották meg Monterreyben, Mexikóban.

A BIRD termelési rendszer automatizálja a teljes gumiabroncs-gyártási sorrendet, az anyagfeldolgozástól és a kész gumiabroncsok teljes ellenőrzéséig. Az így készült prémium abroncsok ugyanazt a mérnöki precizitású kiegyensúlyozottságot és magas minőséget biztosítják, mint a hagyományos gyártósoron előállított gumik, de a BIRD hatalmas előnye, hogy közel száz százalékkal képes növelni egy hagyományos üzem termelékenységét.

 

„Ez az üzem létfontosságú az európai célkitűzésben a folyamatos és nyereséges működéshez.” –mondta a Bridgestone Europe elnök-vezérigazgatója, Takashi Urano az átadáson.

Útépítés miatt értékes romániai erdők kerültek veszélybe

Európa legutolsó őserdei közül kettő létét veszélyezteti az ENSZ Természetvédelmi Világalapja szerint Romániában egy tervezett országút építése.

Az ország beleegyezését adta egy 66A jelzésű út építésébe, amely éppen két, Románia nyugati részén lévő nemzeti parkon vezetne keresztül –hívta fel a figyelmet egy hétfői közleményében a természetvédelmi szervezet.

„A természetvédelmi ellenőrzés egyszerűen bohózat volt, öt nap alatt megtörtént” –kritizálta az eljárást Andreas Beckmann, a WWF Duna-Kárpátok Programjának vezetője. Ráadásul a szervezet szerint a területen már mintegy öt éve illegálisan zajlik az útépítés.

„Az Európai Unió már több eljárást indított Románia ellen, mivel az ország nem tartja be a környezet- és természetvédelmi szabályokat” –mondta el Beckmann.

 

Az Agent Green elnevezésű román természetvédelmi szervezet jelenleg a WWF és más civil szervezetek támogatásával panaszt készül benyújtani a román kormány és illegális útépítési munkálatai ellen az Európai Bizottságnál.